Een ervaren digital strategy consultant voor jouw bedrijf in Amsterdam
Als digital strategy consultant help ik je om je bedrijf online te laten groeien en digitale marketing en technologie onder de knie te krijgen.
Neem contact opWelke diensten biedt een digital strategy consultant?
Een digital strategy consultant kan je helpen bij het definiëren van digitale doelen en KPI's. Hen kunnen je helpen bij het automatiseren van marketingprocessen om jouw publiek uit te breiden.
Digital Strategy
Een digitale adviseur kan je helpen bij het ontwikkelen van een online strategie waarbij verschillende kanalen en platforms in synergie werken:
- 👔 Plan en routekaart voor online bedrijfsgroei
- 🎯 Digitale doelen en KPI's definiëren
- 💬 Ontwikkeling van een digitale communicatie strategie
- 🏗️ Op maat gemaakte digitale tools plannen, bouwen en beheren
- 🛰️ Digitale transformatie en automatisering
Waarom een digital strategy consultant voor mijn bedrijf?
Een digital strategy consultant helpt je bij het ontwikkelen van een roadmap en het behalen van de online doelstellingen van jouw bedrijf.
🛒 E-commerce
- Plan een content marketing strategie om betere leads aan te trekken
- Advies over digitale tools voor webshop platforms
- Optimaliseer het klanttraject en verhoog de conversieratio
🚀 SaaS startups
- Bouw een solide gebruikersbestand op en laat je online publiek groeien
- Online strategie gericht op organische groei
- Optimaliseer de klantervaring op website en social media
🌱 Online bedrijven en non-profit organisaties
- Digital project management en teamcoaching
- Digital communicatie strategie en routekaart
- Online community management
Your digital strategy consultant in Amsterdam
-
Results-driven
I actually care about my customers and your digital goals.
-
Great communication
Clear explanation of what is possible to achieve and how to get there.
-
No nonsense
I don't try to sell you subscriptions to services you don’t need.
It is no coincidence if you found me on the Internet. Similarly, I can help you to get more online visibility, and help your customers to find your business.
Neem contact opWat doet een digital strategy consultant?
Het ontwikkelen van een digitale strategie betekent samenwerken tussen afdelingen. Dit creëert verbindingen en biedt kansen binnen jouw organisatie.
Een ervaren digital strategy consultant heeft multidisciplinaire kennis en kan communiceren in technische en niet-technische taal.
Aanbevolen artikelen
Marketing e-mails en social media automatisering. Hoe werkt dat?
Bing Webmaster Tools: zoekwoorden onderzoek en backlinks analyse
Microsoft Clarity: analyse van gebruikersgedrag en heatmaps
Content marketing ideeën voor schrijvers: Google Question Hub
Core Web Vitals: optimaliseer je webpagina voor snelheid en ranking
Clubhouse audiochat: wat is en hoe je jouw bedrijf kunt promoten
Wat is een digital strategy?
Het ontwikkelen van een digitale strategie voor je organisatie betekent dat je technologie gebruikt als hulpmiddel om de productiviteit en resultaten te verbeteren. Een succesvolle digital strategy verbindt tools, gegevens en afdelingen binnen een bedrijf: richting, operaties, IT, marketing en sales.
Le op: digitale technologie is niet het doel; het is een medium om de productiviteit in jouw bedrijf te verhogen.
Waarom is een digital strategy belangrijk?
Veel bedrijven investeren in digitale platforms die in silo's opereren: website, sociale mediakanalen, CRM, analyse en e-mail marketing tools werken niet in synergie. Dat komt omdat ze niet zijn geïmplementeerd als onderdeel van een strategie.
Om technologie als concurrentievoordeel te gebruiken, moeten digitale platforms functioneren als onderdeel van een gestructureerd plan.
Hoe bouw je een digitale online strategy?
Een effectieve digitale strategie ondersteunt met technologie het bedrijfsmodel van jouw organisatie.
-
Meetbare, duidelijke doelstellingen
Zorg ervoor dat je bedrijfsdoelstellingen gedefinieerd en meetbaar zijn. Hoe worden ze online weergegeven? Effectief meten door middel van doelen en KPI's is essentieel voor digitale groei.
-
Onderzoek en analyse
Onderzoek je doelgroep, je concurrenten, welke zoekwoorden mensen gebruiken en de huidige trends.
-
Mensen en processen
Evalueer de vaardigheden en trainingsbehoeften van het interne team. Wanneer is het efficiënter om te delegeren en uit te besteden aan freelancers?
-
Beoordeling van digitale platforms
Welke platforms en kanalen gebruik je? Hoe scoren jouw digitale aanwezigheid in vergelijking met de concurrentie?
-
Klanten en publiek
Implementeer marketing automatisering en dataflow: idealiter werken CRM, business intelligence en analytics allemaal samen.